De A44 is door de jaren heen met steeds meer en steeds zwaarder verkeer belast. Dat betekent dat we nu – bijna 100 jaar later – moeten doen wat nodig is om deze Rijksweg te kunnen blijven gebruiken. Uit inspecties en berekeningen blijkt dat we drie viaducten (de Lisserweg, de Hoofdvaart en het Spoorwegviaduct) én een beweegbare brug (de Kaagbrug) in de komende jaren moeten vervangen.

WBR Infra is in samenwerking met de aannemerscombinatie A44 bestaande uit KWS Infra en Van Hattum en Blankevoort verantwoordelijk voor de coördinatie kabels en leidingen derden, uitvoeringscoördinatie kabels en leidingen derden en de coördinatie van bouwaansluitingen ten behoeve van het werk.

In oktober 2025 wordt gestart met de vervanging van de brug en viaducten. We beginnen met het Lisserwegviaduct. Zodra de werkzaamheden aan de Lisserweg zijn afgerond, beginnen de werkzaamheden aan het Hoofdvaartviaduct. In deze periode starten ook de voorbereidende werkzaamheden bij de Kaagbrug.

Project A44

vhbinfra

kws

 

Plannen opstellen WBR infra

Samen projecten
realiseren?

Wilt u meer informatie en of ontdekken wat WBR Infra voor u en uw project kan betekenen? Neemt u dan gerust contact op.

SO Fase De Vlietlijn Den Haag

Inwoners, ondernemers en andere mensen uit de omgeving denken mee over het ontwerp voor een nieuwe tramverbinding tussen Den Haag, Rijswijk en Leidschendam-Voorburg én het verbeteren van de bereikbaarheid, leefbaarheid en verkeersveiligheid in het gebied.

OV knooppunt Haarlem

Er komt een nieuw busstation (OV-knooppunt) op de Schipholweg in Haarlem. Het nieuwe knooppunt moet zorgen voor een goede bereikbaarheid van Haarlem en de regio, waar de komende jaren veel woningen worden gebouwd.